20-11-2015

KlimaByen som udstillingsvindue i 2020

The International Water Association (IWA) har valgt Danmark som vært for den storstilede World Water Congress & Exhibition i 2020. Mange aktiviteter vil foregå i København, men de mange besøgende vil få mulighed for at besøge Middelfart og gå på opdagelse i KlimaByen.

I efteråret 2020 vil verdens opmærksomhed i endnu højere grad rette sig mod den danske vandsektor, da IWA har udpeget Danmark som vært for sin verdenskongres dette år. Den danske vandsektor byder på stor knowhow, og man vil derfor gerne vise de løsningsmodeller, vi gør brug af inden for vand, spildevand og klimatilpasning.

Kongressen forventes at tiltrække ca. 5000 branchefolk fra hele verden, og er dermed den største af sin art. De fleste aktiviteter vil foregå i København, men der vil desuden arrangeres studieture for de mange deltagere til en række fagrelevante og særligt udpegede destinationer rundt om i landet, eksempelvis til KlimaByen i Middelfart.

KlimaByen, der forventes at blive Danmarks smukkeste klimatilpasningsprojekt, står færdigt i efteråret 2017.  Som en af de udvalgte IWA 2020 destinationer vil de mange internationale gæster til kongressen få mulighed for at besøge KlimaByen, og der høre mere om baggrunden og visionerne for projektet samt deltage i guidede ture rundt i projektområdet og dermed besigtige projektets mange innovative klimatilpasningsløsninger.

Danmark er kendt for sine holistiske løsninger, hvor vi udover at løse vand- og klimaudfordringer også skaber liveable cities med grønne områder, som giver livskvalitet til byens indbyggere. KlimaByen bliver et imponerende eksempel på dette.

For mere information kontakt Middelfart Spildevands direktør Allan Bruus, mobil: 40 28 48 89

Novagraf A/S